Voorbereidingen - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Fred & Monique Petersen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Fred & Monique Petersen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Fred & Monique

24 Augustus 2015 | Nederland, Enkhuizen

"Reisverslag" ..... reisvoorbereidingen hadden er beter kunnen staan! Hierbij mijn eerste stukje tekst voor onze reis naar Canada! Misschien wat vroeg maar de zin om te schrijven is zeker aanwezig.
We glijden richting de maand september, de eerste ideeën zijn gesmeed en vrijdag 28-08-2015 om 10:30 zitten wij bij Jan Doets in Heerhugowaard om de plannen te gaan bespreken voor onze trip naar Canada. Vanmorgen telefonisch contact gehad met onze vrienden, die donderdagavond een nachtje bij ons slapen. We kijken er naar uit!

Optie 1 is starten in Calgary en eindigen in Vancouver.
Reisperiode is 4 weken, in de maand juni.
Afstand Calgary – Vancouver is ± 1000 km via kortste weg en rechtstreeks.

Optie 2 is vanuit Calgary vertrekken en via de zuidelijke route eerst de midden gelegen parken te bezoeken. Daarna vanuit het westen de grotere parken benaderen en te bezoeken. Via deze route passeer je dan de volgende parken met diverse meren en bezichtigingen.
De parken die we dan zullen passeren zijn :
- Purcell Wilderness Conservancy
- Goat Range Provincial Park