Nog maar 26 nachtjes..... - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Fred & Monique Petersen - WaarBenJij.nu Nog maar 26 nachtjes..... - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Fred & Monique Petersen - WaarBenJij.nu

Nog maar 26 nachtjes.....

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred & Monique

11 Mei 2016 | Nederland, Enkhuizen

Sinds onze laatste toevoeging is er al heel veel gebeurd. De reis is geboekt, betalingen gedaan, plannen gemaakt, campings geboekt, ferry-tochten geboekt en nog heel veel meer ! !
Al diverse 'vergaderingen' gehad met onze reisgenoten Arja en Ad waarbij de voorpret de boventoon voerde. Het aftellen houden we bij in een app en zodoende gaan de dagen snel voorbij. Hopen dat de tijd in Canada veeeeel langzamer gaat. We komen nog een keer bij elkaar over een dag of 10 en daarna zien we elkaar weer op Schiphol op de dag dat we vliegen.
Maandag 6 juni is het zover en om 13.25 uur vertrekt het vliegtuig naar Vancouver. De aankomst is om 13.55 uur na 9,5 uur vliegen en ook 9 tijdszones gepasseerd worden, een hele lange maandag dus.
Vanaf het vliegveld naar het Century Plaza Holtel in Vancouver voor twee nachten en aansluitend woensdagmorgen onze camper ophalen voor de start van onze Roadtripp. Spannend en nieuwsgierig zijn de eerste woorden die opkomen bij het vooruitkijken.
Vanmorgen heb ik mijn visvergunning aangevraagd en al digitaal ontvangen en ik kijk al uit naar mijn eerste visacties en mogelijk vangst van een forel of zalm om zelf te versmaden, heerlijk lijkt me dat !
De hengel ligt al maanden klaar en kan zo de koffer in met wat blinkers en kunstaasvisjes. Natuurlijk even kijken bij de viszaken in Canada of ze daar nog speciale adviezen hebben voor het vissen of specifieke 'lures' om te gebruiken.
We zijn onze uitgebreide reisbescheiden aan het nakijken voor tips en adviezen, wat mee te nemen of wat nog te organiseren. De transfer van vliegveld naar hotel wordt een eerste puzzel omdat dit niet geregeld is. Er is een sky-train die stopt in de buurt van het hotel en dan nog 850 meter overbruggen, lijkt me een taxi te worden want dat stuk met koffers en rugzakken slepen zal niet gewaardeerd worden. Duidelijk is wel dat Vancouver een prima openbaar vervoer systeem heeft en dit digitaal uitgebreid beschikbaar is. Na twee nachten hotel kunnen we de camper ophalen en boodschappen gaan doen om onze eigen verzorging te organiseren. Want ja, we leven dan vanuit de camper en ons dagelijkse versnaperingen willen we wel goed organiseren. Een beetje speciale aandacht voor viskruiden zou ik maar zeggen.....
Ook lekkere stoeltjes als degene in de camper niet bevallen zijn in beeld. Ook een set portofoons staan op het lijstje om onderweg met elkaar te kunnen kletsen als we dingen spotten, we willen niets missen. Ik vermoed dat de dames veel zullen uitwisselen onderweg en dat is prima.
Duidelijk is dat er veel bij komt kijken maar dat nu op voorhand het reisplezier al vergroot, laat maar komen die trip ! !
We hebben in de planning veel foto's te maken om zo een mooi reisverslag te kunnen maken. Een aantal zullen via dit reisblog al in beeld komen maar dat zullen er minder zijn dan alle foto's.

• 11 Mei 2016 - 15:29

Oma:

Dat al jullie dromen uit mogen komen!!!

• 11 Mei 2016 - 17:30

Alice:

Spannend allemaal. Maar wordt ongetwijfeld een prachtige reis!